Har du også ventet med å kjøpe elbil? Eller har du kanskje en liten elbil, og en større dieselbil i bakhånd når du skal frakte mye folk og bagasje? Da er Maxus Euniq høstens viktigste bilnyhet for deg.


Du skal gjerne langt også, med all oppakningen. En hyttetur med hele familien – eller kanskje noen besteforeldre eller nabounger også skal være med?

Da trenger du plass, og da trenger du rekkevidde. Til nå har det for veldig mange vært ensbetydende med dieselbil, selv om elbilviljen har vært aldri så sterk. Derfor er høstens store bilnyhet at du ikke lenger må opp i millionbilklassen for å kunne gjøre denne kjøringen elektrisk.

Møt Maxus Euniq. Her kan du kjøre over tre hundre kilometer med norsk vannkraft «på tanken», samtidig som du kan frakte syv personer og helgebagasjen. For i Euniq har du nemlig fremdeles plass igjen bak den trede seteraden – og ikke minst: Du kan sette på takboks.

– Vil bli en «gamechanger»

Men bare en helt vanlig helgeutflukt for en familie på fire eller fem har til nå vært dieselgrunn nok for mange. Det har gjort at de fleste som har vært tidlig ute og skaffet seg «bompengtralle», altså en liten og rimelig elbil til jobbpendling, har måttet sette den igjen hjemme når det ble helg.

Maxus Euniq endrer dette. Med fem seter i bruk, er det et hav av plass til bagasje i denne bilen – her er det bare å «hive inn» hele hytteoppakningen.

– Vi gleder oss virkelig til å lansere Maxus Euniq i Norge i høst. Dette er på alle mulige måter en stor bilnyhet, og vil bli en «gamechanger» blant de overkommelige elektriske bilene, sier Espen Kristoffersen, Merkevareansvarlig i Maxus Norge.

Rask og velkjørende


Du er tilgitt om du kanskje tenker at en stor og rimelig bil som dette kanskje også oppleves som en kassebil på veien, men her tar du feil:

– Euniq har en kraftig elektrisk motor med 177 hk, og kreftene er tilgjengelig helt i fra start. Den oppleves derfor som meget kraftfull, og med sikre forbilkjøringsressurser, forklarer Kristoffersen.

Og selv om bilen er både stor og høy, gjør plasseringen av batteriet under gulvet at den får et lavt tyngdepunkt:

– Det gir bilen sikre kjøreegenskaper og god komfort. Euniq kjører definitivt som en personbil, forsikrer han.


Fullspekket fra start

Enkelte bilbutikker lokker med skrytepriser. Avstanden mellom «fra-prisen» i annonsen til du har huket av for det utstyret du vil ha og er fornøyd, kan fort være i hundretusenkronersklassen. Slik er det ikke hos Maxus:

– Vi vet at nordmenn ønsker mye utstyr. Derfor har vi valgt å tilby Euniq med for eksempel panoramasoltak og skinnseter som standard, sier Kristoffersen.

Moderne sikkerhetsutstyr er selvsagt også på plass. Her finner du blant mye annet: nødbremsassistent, filskiftvarsel og blindsonevarsel.


Trygt valg

Maxus er et bilmerke fra verdens 7. største bilprodusent. Norske RSA har importert varebiler fra Maxus siden 2017, med blant andre Posten som storkunde.

– Bilene fra Maxus har fungert meget bra i Norge, og Posten er svært fornøyd. De har nå et titals varebiler fra Maxus i daglig drift, og flere er på vei, sier Kristoffersen.

Han legger til at alle bilene de selger blir understellsbehandlet med tectyl når de kommer til Norge. Videre sier han at batteriytelsen garanteres i 8 år/200 000 km.

– Ta kontakt med en av våre forhandlere for å få mer informasjon om Maxus. Og skriver du kontrakt nå, får du bilen din i november, avslutter han.